onsdag 27 augusti 2014

sakta men säkert

Det här med vikten är något som jag aldrig har haft problem med förr. Problemen kom när jag började vänta victor. Före jag blev gravid vägde jag 59 kg (169 cm lång) och nöjd med min kropp. dagen victor föddes vägde jag 90 kg !!! Så jag samlade på mig en massa trivsel kilon. Och sista tiden under graviditeten en massa vätska. På bb försvann ca 11 kg. Victor vägde 3240 gr så han var inte så stor. Men som sagt mycket vätska försvann och jag kunde snart ha mina egna skor igen. Så jag lämnade bb med en vikt på 79 kg.

Sen dess har kilona suttit extremt hårt samt att mitt ryggproblem ställt till med att jag inte kunnat rör på mig som jag vill.

Men nu ! Fähus jobb och gym 1 -2 gånger i veckan samt att jag försöker vara så aktiv som möjligt har gett lite resultat. Samt en rygg som fungerar igen.  Nu är jag under 70 kg !! Vilken känsla !

Vet att om jag skulle hålla tillbaka med onyttigt så skulle nog vikten rasa men jag tycker om att njuta av livets goda och inte straffa mig själv. Äter som jag alltid har gjort. Mera rörelse bara så man förbränner det man stoppar i sig .

Inte mycket under 70 men det är under ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar