onsdag 27 januari 2016

Vecka 38

Så var vecka 38 här!  Det betyder att bebbo är färdig för ett liv på utsidan så hoppas han snart behagar komma ut innan den blivande storebrodern har tjatat sönder oss med sin fråga  "när kommer lillebror?!! "

Själv mår jag sådär.  Högt blodtryck som jag käkar medicin mot som min kropp inte är helt förtjust i. Svällda fötter och händer. Sammandragningar (förvärkar?)  har jag haft ofta de senaste dagarna.  och i går kom något som såg ut som en slempropp?! Så något är helt klar på gång, känner faktiskt att kroppen håller på och förbereder sig denna gång.  Spännande och lite skrämmande att det snart är över.  trötthet är något som numera hör till min vardag,  otroligt svårt att acceptera för mig som allt brukar ha mycket på gång.  Men försöker lyssna på kroppen,  vill ju spara på krafterna inför förlossningen.  Inte så roligt om vi hamnar att åka in och jag är dö slut innan det ens har börjat bli tufft. 

Känner mig mentalt förberedd på förlossningen.  Känns bättre denna gång när man vet lite "hur det går till". Har denna gång inte packat någon BB väska för jag tycker det är så onödigt.  Mödrakortet och kameran ska självklart med men allt annat finns ju där. I stället har jag en väska färdig packad med saker som behövs för vår hemfärd som adden får ta med när han hämtar oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar