måndag 11 januari 2016

De senaste dagarna

Lördag var min första dag som "mammaledig".  Dagen spenderades med lilla familjen här hemma, sysslor uträttades och så blev det lite lek i snön. På kvällen hade vi lyckan att få gå på bio och restaurang med syster och sambo.en riktigt rolig kväll,  god mat och filmen en man som heter Ove var super bra. Bra handling och så fick man skratta och gråta om vart annat. Rekommenderas att se!  Victor övernattade hos farmor och farfar, vilket han har sett framemot länge. Minns inte sist han var på övernattning?!

Söndag morgon vaknade jag så klart tidigt!  Typiskt när man skulle ha fått sova ut riktigt ordentligt.  Men om man ser det positiva så fick jag desto mer uträttat här hemma i stället.  Sen bar det av på kalas till larsmo och där fick vi äntligen krama om Victor igen.   Efter kalaset åkte vi till butiken.  Handlade och sen började magarna kurra så då blev det att söka upp ett matställe. När Victor börjar visa tecken på att han är hungrig gäller det att fort börja förbereda maten!  Han blir nämligen ett riktigt litet monster!  när vi ätit klart åkte vi till kovjoki och snyltade kaffe och pratade i några timmar .  sen blev det hemfärd och sängen för oss alla.

Denna dag har varit tröttsam!  sov jätte dåligt i natt. Vaknade när sambon åkte till jobbet.  låg och stirrade taket några timmar tills telefonen ringde lite över kl 6. "vi kommer efter slakten redan om 15min om det är ok?"jag  rusar upp ur sängen och ringer pappa. (behövde hjälp med att lasta på tjurarna)  så nu har mina "små" pojkar åkt till slakt.  Resten av dagen har rullat fort.  frukost,  Victor till dagmamman,  testat /fryst råmjölk,  fixat stalls sysslorn, hängt upp tvätt,  lunch,  små plock, mm. Men till sist tog det stopp!  Blev väldigt sjuk i hela kroppen så jag slängde upp fötterna på soffan en stund.

I kväll har jag och lilleman haft tumis tid. Vi har bakat,  varit en sväng till korna ,  varit ute och en sväng till stallet. 


Nu blir det nog natten för min del, ny dag i morgon med nya bekymmer! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar