lördag 12 november 2011

stora staden

min dag började kl 06:00 . fyy och blää för att stiga upp. men ännu värre är den här förkylningen som jag har dragit på mig. hatar att vara sjuk... efter att ha utfodrat alla djur väckte jag hjärtat och ställde fram frukost. gröt, ägg och bröd. morgonmålet är det viktigaste på hela dagen tycker jag. efter att vi slängt i oss frukosten gjorde vi oss i ordning för att åka till den stora staden jakobstad för att handla farsdagspresenter och lite annat smått och gott. med på vår färd kom också lillasyster sandra och addens kompis robin. på hemvägen åkte vi en sväng via gravgården och tände ett ljus åt farfar. saknar honom så otroligt mycket ! sen åkte a i väg för att jobba och jag kröp ner under täcket och vilade nån timma. sen bar det av till fähuset igen och nu sitter man här. kvällens program är ännu ganska oklart. men någonting ska man vel hitta på bara a kommer hem. nu blir det duschen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar