lördag 29 oktober 2011

tidig morgon

började min dag lite före klockan 6. drack ett juice glas och sen drog jag på mig halaren och stövlarna och gick ut i fähuset. utfodrade och matade kalvarna och hjälpte mamma att mjölka lite. när jag kom in kröp jag ner i sängen med älsklingen. skönt att vila ögonen en stund. ja en stund var det, eller? nja, blev lite för länge men ibland är det bra att vila lite. sen blev det full fart, tvättning av kläder, upphängning o vikning. sen matlagning och pussa gubben hej då när han for till jobbet. själv fick jag gå ut på vedbacken en stund, man vill ju inte frysa i vinter. efter att ha hjälpt till en stund där gick jag och fixade i stallet. mockade boxen, fyllde på hö och bytte vattnet. när jag var klar gick jag in och tvättade några arbetsskor och hängde upp en tvätt. sen målade jag lite på mina nya projekt. och nu sitter jag här och pustar ut en stund. blir snart att traska i väg till fähuset igen. så det har varit en ganska lugn dag ändå, men i kväll väntas andra planer !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar