söndag 7 december 2014

Fredagens festligheter


började dagen med fähus jobb. När jag kom in hade killarna dukat fram frukost. 

Adden stack iväg till kovjoki för att slakta grisar och jag och victor gick ut till stallet. Sen blev det lite stressigt, att duscha och packa varor med en 2 åring är inte alltid det lättaste. och hans lunch ätande tog ju jäääätttteee länge ! Men vi han ! Vi åkte till vörå för att lämna varor hos en kund och sen i väg till nykarleby.  Handlade mål till spisen och sen stod frissa besök hos svägerskan på chemat. 

Så länge jag satt med färg i håret  passade maddis på att klippa lilleman.  Gick förvånansvärt bra och jag fick tårar i ögonen när han började se så stor ut i sin nya frisyr.  Var är min bebis liksom?  Adden kom efter victor och maddis fortsatte  att göra mig fin inför julfesten . Och det blev super ! Kännde mig som en riktig prinsessa.  Tack maddis! 

På kvällen åkte jag och adden i väg på julfest till jeppis. En mycket lyckad kväll blev det ! Roligt att träffa så många trevliga människor!

Victor fick sova hos mommo och moffa.  Allt hade gått super bra ! Var ju "bara" lite närvös.... men mera exemplariskt kan man man inte uppföra sig tyckte mommo.

Ja ! Och klåp jag snubblade när vi skulle med victor till mommo och moffa. Kombinationen av att  kånka  täcke,  väskor , klackskor (går ju i gummistövlar varje dag ) och hjälpa victor ner för trappan slutade i blodbad ! Skrapade upp hela knät.  Men som tur var hade jag köpt ett extra par strumpbyxor. Putsade såren och på med plåster och se gladut! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar