söndag 15 november 2015

Gravid uppdateting vecka 28





Ja denna graviditet rusar iväg!  Snart är bebisen här känns det som och vi har fortfarande mycket som behöver fixas före
bebisens ankomst.

Har fått må relativt bra nu en stund, men gör jag för mycket på en dag får jag sammandragningar, blir extremt trött och illamående. 

Så jag får lära mig att jobba i ett lite lugnare tempo.  Något som gör mig otroligt frustrerad är att jag inte får lyfta något tungt!  Jobbigt att man hela tiden måste be om hjälp.  Är ju van att fixa det mesta själv.

Magen växer och bebisen mår bra i alla fall.  Något annat som är positivt är att inte gått upp lika mycket i vikt som jag gjorde med Victor ( inte en i alla fall)

Nu inkommande vecka så är det äntligen dags för vårt extra ultraljud. Nervöst!  Hoppas verkligen att moderkakan sökt sig uppåt.  Vill verkligen inte bli snittad.  Min kännsla just nu säger mig att den ligger neråt (känner ett lätt tryck neråt) ,  i alla fall känns det så. Kan ju också vara bebisens huvud som känns av.  Så på torsdag får vi äntligen domen! 

Den blivande storebrodern frågar dagligen om lillebror är färdig.  han pratar också om hur han ska hjälpa till. mata med tuttflaska, byta kakka blöja, ge nappen och trasan om han börjar gråta.  han kramar, pussar och pratar med magen ofta.  Så han ser väldigt mycket framemot lillebrors ankomst!

Magbilden är från i fredags :)


2 kommentarer:

  1. Blivit snittad 2 gånger,båda planerade. Gick hur bra som helst! Tar en stund efteråt att bli iskick,men absolut inget att vara rädd för.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar :) hur länge tog det för dej innan du kände dej "okej" igen? Och vad får man lyfta efter ett snitt ?

    SvaraRadera